TRANSCRIEREA
CERTIFICATELOR DE NAŞTERE, PROCURATE DE CĂTRE CETĂŢENII ROMÂNI DIN
STRĂINĂTATE
Competenţa de soluţionare a
dosarelor de transcriere a certificatelor de naştere, revine :
1. Serviciului Public Comunitar Local
de Evidenţă a Persoanelor/Primăria unităţii administrativ-teritoriale pe raza
căreia au domiciliul părinţii/reprezentantul legal,pentru minori( art. 41 alin.
(3) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare
civilă, republicată, art. 73 alin. (1) din H.G. 64/2011, republicată).
2. Serviciului Public Comunitar Local
de Evidenţă a Persoanelor/Primăria unităţii administrativ-teritoriale pe raza
căreia au domiciliul oricare din părinţi, în situaţia în care părinţii au
domicilii diferite, pentru minori( art. 73 alin. (2) din H.G.
64/2011, republicată).
3. Serviciului Public Comunitar Local
de Evidenţă a Persoanelor/Primăria unităţii administrativ- teritoriale pe raza
căreia au avut ultimul domiciliu în România oricare din părinţi, pentru
persoanele care nu au împlinit vârsta de 18 ani şi ai căror părinţi au
domiciliul în străinătate( art. 73 alin. (3) din H.G.
64/2011, republicată).
4. Pentru cetăţenii români cu vârsta
peste 18 ani şi care au domiciliul în străinătate, Serviciului Public Comunitar
Local de Evidenţă a Persoanelor/Primăria unităţii administrativ-teritoriale de
la ultimul loc de domiciliu avut în ţară ( art. 73 alin. (4) din H.G.
64/2011, republicată).
5. Direcţiei Publice de Evidenţă a
Persoanelor şi Stare Civilă a Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, pentru
persoanele cu vârsta peste 18 ani care nu au avut niciodată domiciliul în
România (art. 41 alin. (5) din Legea nr.119/1996 cu privire la
actele de stare civilă, republicată şi art. 73 alin. (4) din H.G.
64/2011, republicată).
Persoane
îndreptăţite să solicite transcrierea certificatelor de naştere (art.
73 alin. (1)-(4) din H.G. 64/2011, republicată):
1. Oricare dintre părinţi/reprezentant
legal, pentru minorii sub 14 ani;
2. Minorii care au împlinit vârsta de
14, asistaţi de unul dintre părinţi sau tutore;
3. Persoanele majore, în nume propriu;
4. Orice persoană împuternicită prin
procură specială.
Documentele
prezentate de cetăţeni la transcrierea certificatelor de naştereeliberate
de autorităţile străine în registrele de stare civilă române (art. 74
alin. (1) din H.G. 64/2011, republicată):
1. Certificat de
naştere,extras de pe actul de naştere, în original şi fotocopie, care
va fi în mod obligatoriu apostilat, supralegalizat, după caz sau scutit de
orice formă de legalizare pentru statele cu care România are încheiate tratate
sau convenţii (art. 72 alin. (6) din H.G. 64/2011, republicată), ori extras
multilingv de naştere eliberat în baza Convenţiei de la Viena din 8
septembrie 1976 care este acceptat fără traducere, legalizare sau altă
formalitate echivalentă pe teritoriul fiecărui stat parte la Convenţie (Legea
65/2012 privind aderarea României la Convenţia internaţională nr. 16);
2. Traducerea certificatului
sau extrasului în limba română, autentificatăîn ţară de un notar
public, iar în străinătate de către o ambasadă sau de către oficiul
consular român din statul de reşedinţă. Dacă traducerea se efectuează în
străinătate, aceasta trebuie să fie apostilată, supralegalizată, după caz sau
scutită de orice formă de legalizare pentru statele cu care România are
încheiate tratate sau convenţiei;
3. Actul de identitate al
părintelui/reprezentantului legal/împuternicitului în termen de
valabilitate (carte de identitate pentru cetăţenii români cu
domiciliul în România, paşaport CRDS pentru cetăţenii români cu domiciliul în
străinătate, carte de identitate sau paşaport pentru cetăţeanul străin);
4. În situaţia în care solicitarea de
transcriere se face prin împuternicit , se vor depune şi fotocopii ale actelor
de identitate ale părinţilor.
5. Copii ale certificatelor de
stare civilă ale părinţilor (certificate de naștere/căsătorie). În cazul în
care unul din părinţi este cetăţean străin, se va prezenta copia certificatului
de naştere, care va fi apostilat, supralegalizat după caz, sau scutit de orice
formă de legalizare pentru statele cu care România are încheiate tratate sau
convenţii, însoțită de traducerea certificatului.
6.În situaţia în care căsătoria
părinţilor a fost încheiată în străinătate şi nu a fost transcrisă/înscrisă în
registrele de stare civilă române, se procedează mai întâi la transcrierea
certificatului de căsătorie al părinţilor iar, ulterior se va transcrie
certificatul de naştere al copilului( art. 30 alin. (6) din H.G.
64/2011, republicată);
7.Declaraţia din patea titularului
actului ori a reprezentantului legal că nu mai există alt act transcris,
înscris sau reconstituit (art. 74 alin. (1), lit. d) din H.G.
64/2011, republicată).
8.Declaraţie cu privire la
naţionalitatea copilului şi a părinţilor, din care să reiasă voinţa acestora cu
privire la completarea rubricii din actul de naştere (art. 24 lit. d) din H.G.
nr. 64/2011, republicată );
9.Taxe stabilite la nivelul Serviciilor
Publice Comunitare Locale de Evidență a Persoanelor/Primăriilor prin Hotărâri
ale Coniliilor Locale, după caz.
10. Taxă DEP Bihor procesare
dosar- 90 de lei SAU 190 de lei pentru procesarea dosarului în regim de urgență
-24 ore (Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 297 din data de 29.11.2021
NOTĂ:
·În situaţia în care
se stabileşte că în certificatul sau extrasul eliberat de autorităţile străine
au fost înscrise date care sunt în neconcordanţă cu cele înscrise în registrele
de stare civilă române şi R.N.E.P., transcrierea se va face după îndreptarea
erorilor de către autorităţile străine emitente(art. 73 alin. (5) din H.G.
64/2011, republicată).
·Transcrierea
certificatelor de stare civilă emise de autorităţile străine în registrele de
stare civilă române, nu se poate solicita prin împuternicire
avocaţială.
·Achitarea taxelor către instituția noastrăse poate efectua
astfel:
Øprin intermediul
administraţiei financiare din cadrul Primăriei unde se solicită soluţionarea uneia
dintre cererile amintite mai sus/mandat poștal, în contul instituţiei noastre:
RO34TREZ07621G155000XXXX; cod fiscal 17113470;
Øla sediul instituţiei
noastre situat în Municipiul Oradea, str. Dunărea nr. 2, zilnic, de luni până
vineri, între orele 800 -1600(numerar sau cu card);
Øplata on-line prin
acesarea butonului din pagina de internet a instituției noastre
www.djepbihor.ro.
TRANSCRIEREA
CERTIFICATELOR DE NAŞTERE, PENTRU CETĂŢENII CĂRORA LI S-A ACORDAT
CETĂŢENIA ROMÂNĂ ÎN TEMEIUL ART. 8 DIN LEGEA CETĂŢENIEI ROMÂNE NR. 21/1991,
REPUBLICATĂ
Transcrierea
certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de
stare civilă privind cetăţenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat
cetăţenia română în temeiul art. 10 şi 11 din Legea nr. 21/1991, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu au avut niciodată
domiciliul în România se face în termen de 60 de zile de la depunerea cererii
(art. 41 alin. (5^1) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare
civilă, republicată şi art. 73 alin. (8) din H.G. 64/2011, republicată).
Competenţa de soluţionare a dosarelor
de transcriere a certificatelor de naştere:
Pentru cetăţenii care
nu au avut niciodată domiciliul în România (art. 73 alin. (8)
din H.G. 64/2011, republicată):
- Direcţia de Starea Civilă din cadrul
Primăriei de sectorului 1 a Mun. Bucureşti
Pentru cetăţenii
cărora li s-a acordat cetăţenia română şi au avut domiciliul în
România(art.
73 alin. (8) din H.G. 64/2011, republicată):
- Serviciile
Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor/ Primăria unităţii
administrativ-teritoriale pe raza căruia/căreiase află adresa imobilului
înscris în documentul eliberat de structura de imigrări (permis de şedere pe
termen lung);
Persoane îndreptăţite
să solicite transcrierea certificatelor de naştere(art. 41 alin. (5^4)
din Legea 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată).
1. Oricare dintre părinţi/reprezentant
legal, pentru minor;
2. Minorul care a împlinit vârsta de 14
ani, sau oicare dintre părinţi/reprezentantul legal;
3. Persoanele majore, în nume propriu
sau prin reprezentant legal;
4. Orice persoană împuternicită prin
procură specială.
Documentele
prezentate de cetăţeni la transcrierea certificatelor de naştereeliberate de
autorităţile străine în registrele de stare civilă române (art. 74
alin. (1) din H.G. 64/2011 cu privire la actele de stare
civilă, republicată):
1. Certificat de
naştere,extras de pe actul de naştere, în original şi fotocopie,
care va fi în mod obligatoriu apostilat, supralegalizat, după caz sau scutit de
orice formă de legalizare pentru statele cu care România are încheiate tratate
sau convenţii (art. 72 alin. (6) din H.G. 64/2011, republicată), ori extras
multilingv de naştere eliberat în baza Convenţiei de la Viena din 8
septembrie 1976 care este acceptat fără traducere, legalizare sau altă
formalitate echivalentă pe teritoriul fiecărui stat parte la Convenţie (Legea
65/2012 privind aderarea României la Convenţia internaţională nr. 16);
2. Traducerea certificatului
sau extrasului în limba română, autentificatăîn ţară de un notar
public, iar în străinătate de către o ambasadă sau de către oficiul
consular român din statul de reşedinţă. Dacă traducerea se efectuează în
străinătate, aceasta trebuie să fie apostilată, supralegalizată, după caz sau
scutită de orice formă de legalizare pentru statele cu care România are
încheiate tratate sau convenţiei;
3. Certificatul de dobândire a
cetăţeniei române , în original;
4. Permisul de şedere pe termen lung,
eliberat de I.G.I., după caz (art. 73 alin. (8) din H.G.
64/2011, republicată);
5. Documentul privind dovada
identităţii aflat în termen de valabilitate al solicitantului în
original/copii ale actelor de identitate ale părinților ;
Dovada identităţii se
poate face cu unul dintre următoarele documente (art. 42 alin.
(4)-(7) din H.G. 64/2011, republicată):
a) pentru
cetăţenii Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European - documentul de identitate
sau paşaportul emise de statul aparţinător;
c) pentru
apatrizi - paşaport emis în baza Convenţiei privind statutul apatrizilor din
anul 1954, însoţit de permisul de şedere temporară sau permanentă, după caz.
Cetăţenii
străini din statele terţe fac dovada identităţii cu paşaportul emis de statul
ai căror cetăţeni sunt, în care să fie aplicată viza de intrare pe teritoriul
României; viza trebuie să fie valabilă atât la data depunerii declaraţiei de
căsătorie, cât şi la data oficierii căsătoriei.
Cetăţenii
străini cărora li s-a acordat o formă de protecţie în România fac dovada
identităţii cu următoarele documente:
a) document de
călătorie emis în baza Convenţiei de la Geneva din 1951;
b) documentul
de călătorie pentru străinii care au obţinut protecţie subsidiară - protecţie
umanitară condiţionată.
Cetăţenii
străini solicitanţi de azil în România fac dovada identităţii cu paşaport emis
de statul ai căror cetăţeni sunt, însoţit de documentul temporar de identitate.
6. Copii ale
certificatelor de stare civilă/extrase multilingve ale părinţilor (certificate
de naștere/căsătorie/extrase multilingve). În cazul în care unul din
părinţi este cetăţean străin, se va prezenta copia certificatului de naştere,
care va fi apostilat, supralegalizat după caz, sau scutit de orice formă de
legalizare pentru statele cu care România are încheiate tratate sau convenţii,
însoțită de traducerea certificatului. În ce priveşte certificatul de căsătorie
al părinţilor, în situaţia în care căsătoria părinţilor a fost încheiată în
străinătate şi nu a fost transcrisă/înscrisă în registrele de stare civilă
române, se procedează mai întâi la transcrierea certificatului de căsătorie al
părinţilor iar, ulterior se va transcrie certificatul de naştere al copilului
(art. 30 alin. (6)
din H.G. 64/2011 cu privire la actele de stare
civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare );
7.Declaraţia din patea titularului
actului ori a reprezentantului legal că nu mai există alt act transcris,
înscris sau reconstituit (art. 74 alin. (1), lit. d) din H.G.
64/2011, republicată).
8.Declaraţie cu privire la
naţionalitatea copilului şi a părinţilor, din care să reiasă voinţa acestora cu
privire la completarea rubricii din actul de naştere (art. 24 lit. d) din H.G.
nr. 64/2011, republicată );
9.Taxe stabilite la nivelul
Serviciilor Publice Comunitare Locale de Evidență a Persoanelor/Primăriilor
prin Hotărâri ale Coniliilor Locale, după caz.
10. Taxă DEP Bihor procesare
dosar- 90 de lei SAU 190 de lei pentru procesarea dosarului în regim de
urgență -24 ore (Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 297 din data de
29.11.2021
NOTĂ:
·În situaţia în care
se stabileşte că în certificatul sau extrasul eliberat de autorităţile
străine au fost înscrise date care sunt în neconcordanţă cu cele înscrise în
registrele de stare civilă române şi R.N.E.P., transcrierea se va face după
îndreptarea erorilor de către autorităţile străine emitente(art. 73 alin. (5)
din H.G. 64/2011, republicată).
·Transcrierea
certificatelor de stare civilă emise de autorităţile străine în registrele de
stare civilă române, nu se poate solicita prin împuternicire
avocaţială.
·Achitarea taxelor către instituția noastrăse poate efectua
astfel:
Øprin intermediul
administraţiei financiare din cadrul Primăriei unde se solicită soluţionarea
uneia dintre cererile amintite mai sus/mandat poștal, în contul instituţiei
noastre: RO34TREZ07621G155000XXXX; cod fiscal 17113470;
Øla sediul
instituţiei noastre situat în Municipiul Oradea, str. Dunărea nr. 2, zilnic,
de luni până vineri, între orele 800 -1600(numerar sau cu card);
Øplata on-line prin
acesarea butonului din pagina de internet a instituției noastre
www.djepbihor.ro.
TRANSCRIEREA
CERTIFICATELOR DE NAŞTERE, PENTRU CETĂŢENII CĂRORA LI S-A ACORDAT
CETĂŢENIA ROMÂNĂ ÎN TEMEIUL ART. 10 ŞI 11 DIN LEGEA CETĂŢENIEI ROMÂNE NR.
21/1991, REPUBLICATĂ
Transcrierea
certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de
stare civilă privind cetăţenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat
cetăţenia română în temeiul art. 10 şi 11 din Legea nr. 21/1991, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu au avut niciodată
domiciliul în România se face în termen de 60 de zile de la depunerea cererii
(art. 41 alin. (5^1) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare
civilă, republicată şi art. 73 alin. (8) din H.G. 64/2011, republicată).
Competenţa de
soluţionare a dosarelor de transcriere a certificatelor de naştere:
Pentru cetăţenii care
nu au avut niciodată domiciliul în România(art. 41 alin. (5^1) din Legea nr.
119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată):
1. Serviciile Publice
Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Primăriilor de sectoare
ale Mun. Bucureşti;
2. Serviciile Publice
Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Municipiilor reşedinţă
de judeţ din România;
Pentru cetăţenii care
au avut domiciliul în România(art. 41 alin. (5^2) din Legea nr.
119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată):
1. Serviciile Publice
Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor/ Primăria unităţii
administrativ-teritoriale pe raza căreia au avut ultimul loc de domiciliu în
ţară;
2. Serviciile Publice
Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor/ Primăria unităţii
administrativ-teritoriale pe raza căruia/căreiase află adresa imobilului
înscris în documentul eliberat de structura de imigrări;
Persoane îndreptăţite
să solicite transcrierea certificatelor de naştere(art. 41 alin. (5^4)
din Legea 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată).
Transcrierea se
solicită în termen de 90 de zile de la data depunerii jurământului de credinţă
faţă de România, de către:
1. Oricare dintre părinţi/reprezentant
legal, pentru minor;
2. Minorul care a împlinit vârsta de 14
ani sau oicare dintre părinţi/reprezentantul legal;
3. Persoanele majore, în nume propriu
sau prin reprezentant legal;
Documentele
prezentate de cetăţeni la transcrierea certificatelor de naştereeliberate de
autorităţile străine în registrele de stare civilă române (art. 74
alin. (1) din H.G. 64/2011 cu privire la actele de stare
civilă, republicată):
1. Certificat de
naştere,extras de pe actul de naştere, în original şi fotocopie, care
va fi în mod obligatoriu apostilat, supralegalizat, după caz sau scutit de
orice formă de legalizare pentru statele cu care România are încheiate tratate
sau convenţii (art. 72 alin. (6) din H.G. 64/2011, republicată), ori extras
multilingv de naştere eliberat în baza Convenţiei de la Viena din 8
septembrie 1976 care este acceptat fără traducere, legalizare sau altă
formalitate echivalentă pe teritoriul fiecărui stat parte la Convenţie (Legea
65/2012 privind aderarea României la Convenţia internaţională nr. 16);
2. Traducerea certificatului
sau extrasului în limba română, autentificatăîn ţară de un notar
public, iar în străinătate de către o ambasadă sau de către oficiul
consular român din statul de reşedinţă. Dacă traducerea se efectuează în
străinătate, aceasta trebuie să fie apostilată, supralegalizată, după caz sau
scutită de orice formă de legalizare pentru statele cu care România are
încheiate tratate sau convenţiei;
3. Certificatul de dobândire a
cetăţeniei române , în original;
4. Permisul de şedere pe termen lung,
eliberat de I.G.I., după caz (art. 73 alin. (8) din H.G.
64/2011, republicată);
5. Documentul privind dovada
identităţii aflat în termen de valabilitate al solicitantului în
original/copii ale actelor de identitate ale părinților ;
Dovada identităţii se
poate face cu unul dintre următoarele documente (art. 42 alin.
(4)-(7) din H.G. 64/2011, republicată):
a) pentru cetăţenii
Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European - documentul de identitate sau
paşaportul emise de statul aparţinător;
c) pentru apatrizi -
paşaport emis în baza Convenţiei privind statutul apatrizilor din anul 1954,
însoţit de permisul de şedere temporară sau permanentă, după caz.
Cetăţenii străini
din statele terţe fac dovada identităţii cu paşaportul emis de statul ai căror
cetăţeni sunt, în care să fie aplicată viza de intrare pe teritoriul României;
viza trebuie să fie valabilă atât la data depunerii declaraţiei de căsătorie,
cât şi la data oficierii căsătoriei.
Cetăţenii străini
cărora li s-a acordat o formă de protecţie în România fac dovada identităţii cu
următoarele documente:
a) document de
călătorie emis în baza Convenţiei de la Geneva din 1951;
b) documentul de
călătorie pentru străinii care au obţinut protecţie subsidiară - protecţie
umanitară condiţionată.
Cetăţenii străini
solicitanţi de azil în România fac dovada identităţii cu paşaport emis de
statul ai căror cetăţeni sunt, însoţit de documentul temporar de identitate.
6. Copii ale certificatelor de
stare civilă/extrase multilingve ale părinţilor (certificate de
naștere/căsătorie/extrase multilingve). În cazul în care unul din părinţi
este cetăţean străin, se va prezenta copia certificatului de naştere, care va
fi apostilat, supralegalizat după caz, sau scutit de orice formă de legalizare
pentru statele cu care România are încheiate tratate sau convenţii, însoțită de
traducerea certificatului. În ce priveşte certificatul de căsătorie al părinţilor,
în situaţia în care căsătoria părinţilor a fost încheiată în străinătate şi nu
a fost transcrisă/înscrisă în registrele de stare civilă române, se procedează
mai întâi la transcrierea certificatului de căsătorie al părinţilor iar,
ulterior se va transcrie certificatul de naştere al copilului
(art. 30 alin. (6)
din H.G. 64/2011 cu privire la actele de stare
civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare );
7. Declaraţia din patea titularului
actului ori a reprezentantului legal că nu mai există alt act transcris,
înscris sau reconstituit (art. 74 alin. (1), lit. d) din H.G.
64/2011, republicată).
8. Declaraţie cu privire la
naţionalitatea copilului şi a părinţilor, din care să reiasă voinţa acestora cu
privire la completarea rubricii din actul de naştere (art. 24 lit. d) din H.G.
nr. 64/2011, republicată );
9.Taxe stabilite la nivelul Serviciilor
Publice Comunitare Locale de Evidență a Persoanelor/Primăriilor prin Hotărâri
ale Coniliilor Locale, după caz.
10. Taxă DEP Bihor procesare
dosar- 90 de lei SAU 190 de lei pentru procesarea dosarului în regim de urgență
-24 ore (Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 297 din data de 29.11.2021
NOTĂ:
·În situaţia în care
se stabileşte că în certificatul sau extrasul eliberat de autorităţile străine
au fost înscrise date care sunt în neconcordanţă cu cele înscrise în registrele
de stare civilă române şi R.N.E.P., transcrierea se va face după îndreptarea
erorilor de către autorităţile străine emitente(art. 73 alin. (5) din H.G.
64/2011, republicată).
·Transcrierea
certificatelor de stare civilă emise de autorităţile străine în registrele de
stare civilă române, nu se poate solicita prin împuternicire
avocaţială.
·Achitarea taxelor către instituția noastrăse poate efectua
astfel:
Øprin intermediul
administraţiei financiare din cadrul Primăriei unde se solicită soluţionarea
uneia dintre cererile amintite mai sus/mandat poștal, în contul instituţiei
noastre: RO34TREZ07621G155000XXXX; cod fiscal 17113470;
Øla sediul instituţiei
noastre situat în Municipiul Oradea, str. Dunărea nr. 2, zilnic, de luni până
vineri, între orele 800 -1600(numerar sau cu card);
Øplata on-line prin
acesarea butonului din pagina de internet a instituției noastre
www.djepbihor.ro.