TRANSCRIEREA CERTIFICATELOR DE NAŞTERE, PROCURATE DE
CĂTRE CETĂŢENII ROMÂNI DIN STRĂINĂTATE
Cetăţeanul român este obligat ca,
în termen de 6 luni de la înregistrarea actului sau faptului de stare civilă la
autorităţile străine respectiv de la data dobândirii/redobândirii cetăţeniei
române, să solicite transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă la
serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria
unităţii administrativ-teritoriale competent/competentă ori la misiunile
diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale României.
Competenţa
de soluţionare a dosarelor de transcriere a certificatelor de naştere, revine :
1.
Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor/Primăria unităţii
administrativ-teritoriale pe raza căreia au domiciliul părinţii/reprezentantul
legal,pentru minori.
2.
Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor/Primăria unităţii
administrativ-teritoriale pe raza căreia au domiciliul oricare din părinţi, în
situaţia în care părinţii au domicilii diferite, pentru minori.
3.
Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor/Primăria unităţii
administrativ- teritoriale pe raza căreia au avut ultimul domiciliu în România
oricare din părinţi, pentru persoanele care nu au împlinit vârsta de 18 ani şi
ai căror părinţi au domiciliul în străinătate.
4.
Pentru cetãţenii români cu vârsta peste 18 ani, ai cãror pãrinţi au avut
domiciliul în România pe perioada minoritătii, cererea se soluționează de Serviciul
Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor sau primãria unităţii
administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al pãrinţilor, iar dacã nu
au avut domiciliul în România sau titularul se legitimează cu document eliberat
de autoritățile străine, de D.S.C.Sector
1 al Municipiului Bucureşti.
5.
Direcţiei Publice de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă a Sectorului 1 al
Municipiului Bucureşti, pentru persoanele cu vârsta peste 18 ani care nu
au avut niciodată domiciliul în România .
Persoane
îndreptăţite să solicite transcrierea certificatelor de naştere :
1.
Oricare dintre părinţi/reprezentant legal, pentru minorii sub 14 ani;
2.
Minorii care au împlinit vârsta de 14, asistaţi de unul dintre părinţi sau
tutore;
3.
Persoanele majore, în nume propriu;
4.
Orice persoană împuternicită prin procură specială notarială.
Documentele
prezentate de cetăţeni la transcrierea certificatelor de naştereeliberate
de autorităţile străine în registrele de stare civilă române :
1. Certificat de naştere,extras de pe
actul de naştere, în original, ori extras multilingv de naştere eliberat în baza Convenţiei de la
Viena din 8 septembrie 1976 ;
2. Traducerea certificatului sau extrasului în
limba română, autentificatăîn
ţară de un notar public, iar în străinătate de către ambasada sau de
către oficiul consular român din statul de reşedinţă. Dacă traducerea se
efectuează în străinătate, aceasta trebuie să fie apostilată, supralegalizată,
după caz sau scutită de orice formă de legalizare pentru statele cu care
România are încheiate tratate sau convenţiei;
3. Actul de identitate al
părintelui/reprezentantului legal/împuternicitului;
4.
În situaţia în care solicitarea de transcriere se face prin împuternicit, se
vor depune şi fotocopii ale actelor de identitate ale părinţilor.
5. Certificatele de stare civilă ale părinţilor.
7.Declaraţia
din partea titularului actului ori a reprezentantului legal că nu mai există
alt act transcris, sau reconstituit.
8.Declaraţie
cu privire la naţionalitatea copilului şi a părinţilor, din care să reiasă
voinţa acestora cu privire la completarea rubricii din actul de naştere ;
9.Taxe stabilite la nivelul Serviciilor
Publice Comunitare Locale de Evidență a Persoanelor/Primăriilor prin Hotărâri
ale Coniliilor Locale, după caz.
10.
Taxă DEP Bihor procesare dosar.
NOTĂ:
·În situaţia în care căsătoria
părinţilor a fost încheiată în străinătate şi nu a fost transcrisă/înscrisă în
registrele de stare civilă române, se procedează mai întâi la transcrierea
certificatului de căsătorie al părinţilor iar, ulterior se va transcrie
certificatul de naştere al copilului;
·Documentele emise de autorităţile
străine, prezentate pentru transcriere în registrele de stare civilă române,
precum şi traducerile care sunt făcute în străinătate, trebuie să îndeplinească
următoarele condiţii:
a)Documentele eliberate de instituţii
ale statelor semnatare ale Convenţiei de la Haga din 5 octombrie 1961 se
apostilează;
b)Documentele eliberate de statele cu
care România a încheiat tratate/convenţii/acorduri de asistenţă judiciară sunt
scutite de supralegalizare, apostilare sau orice altă formalitate;
c)Documentele care nu se regăsesc în
una dintre situaţiile prevăzute la lit. a) sau b) se supralegalizează.
·În
situaţia în care se stabileşte că în certificatul sau extrasul eliberat de
autorităţile străine au fost înscrise date care sunt în neconcordanţă cu cele
înscrise în registrele de stare civilă române şi R.N.E.P., transcrierea se va
face după îndreptarea erorilor de către autorităţile străine emitente, cu excepţia
următoarelor situaţii:
a) când certificatul/extrasul eliberat de autorităţile străine a fost
înregistrat conform legii locului la rubricile privind numele de familie şi/sau
prenume;
b) când legitimarea la autorităţile locale străine care au înregistrat
actul iniţial s-a făcut cu un document care nu corespundea statutului civil sau
modificărilor intervenite cu privire la nume;
c) când certificatul/extrasul eliberat de autorităţile străine conţine
un prenume simplificat sau prescurtat;
d) când în cuprinsul certificatului/extrasului eliberat de autorităţile
străine există o eroare materială care se referă la datele de stare civilă ale
titularului sau ale părinţilor acestuia ori a denumirii localităţii.
Actul de stare civilă se întocmeşte cu
datele rezultate din registrele de stare civilă
·Transcrierea
certificatelor de stare civilă emise de autorităţile străine în registrele de
stare civilă române, nu se poate solicita prin împuternicire
avocaţială.
TRANSCRIEREA CERTIFICATELOR DE NAŞTERE, PENTRU
CETĂŢENII CĂRORA LI S-A ACORDAT CETĂŢENIA ROMÂNĂ ÎN TEMEIUL ART. 8 DIN LEGEA
CETĂŢENIEI ROMÂNE NR. 21/1991, REPUBLICATĂ
Competenţa
de soluţionare a dosarelor de transcriere a certificatelor de naştere:
Pentru
cetăţenii care nu au avut niciodată domiciliul în România :
-
Direcţia de Starea Civilă din cadrul Primăriei de sectorului 1 a Mun. Bucureşti
Pentru
cetăţenii cărora li s-a acordat cetăţenia română şi au
avut domiciliul în România:
- Serviciile Publice Comunitare Locale
de Evidenţă a Persoanelor/ Primăria unităţii administrativ-teritoriale pe raza
căruia/căreia se află adresa imobilului înscris în documentul eliberat de
structura de imigrări;
Persoane
îndreptăţite să solicite transcrierea certificatelor de naştere
1.
Oricare dintre părinţi/reprezentant legal, pentru minorul sub 14 ani;
2.
Minorul care a împlinit vârsta de 14 ani, asistat de către unul dintre
părinţi/reprezentantul legal;
3.
Persoanele majore, în nume propriu sau prin reprezentant legal;
4.
Orice persoană împuternicită prin procură specială notarială.
Documentele
prezentate de cetăţeni la transcrierea certificatelor de naştereeliberate de autorităţile străine în registrele de
stare civilă române
1. Certificat de naştere, extras de pe
actul de naştere, în original, ori extras multilingv de naştere eliberat în baza Convenţiei de la
Viena din 8 septembrie 1976 ;
2. Traducerea certificatului sau extrasului în
limba română, autentificatăîn
ţară de un notar public, iar în străinătate de către o ambasadă sau de
către oficiul consular român din statul de reşedinţă.
3. Certificatul
de dobândire a cetăţeniei române , în original;
4.
Documentul eliberat de structura de imigrări;
5. Documentul
privind dovada identităţii solicitantului;
6. Certificatele de stare civilă/extrase
multilingve ale părinţilor;
7.
Declaraţia din patea titularului actului ori a reprezentantului legal că nu mai
există alt act transcris, sau reconstituit.
8.
Declaraţie cu privire la naţionalitatea copilului şi a părinţilor, din care să
reiasă voinţa acestora cu privire la completarea rubricii din actul de naştere ;
9.
Taxe stabilite la nivelul Serviciilor Publice Comunitare Locale de Evidență a
Persoanelor/Primăriilor prin Hotărâri ale Coniliilor Locale, după caz.
10.
Taxă DEP Bihor procesare dosar
NOTĂ:
·Documentele
emise de autorităţile străine, prezentate pentru transcriere în registrele de
stare civilă române, precum şi traducerile care sunt făcute în străinătate,
trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
d)Documentele
eliberate de instituţii ale statelor semnatare ale Convenţiei de la Haga din
5 octombrie 1961 se apostilează;
e)Documentele
eliberate de statele cu care România a încheiat tratate/convenţii/acorduri de
asistenţă judiciară sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau orice
altă formalitate;
f)Documentele
care nu se regăsesc în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a) sau b) se
supralegalizează.
·În
situaţia în care se stabileşte că în certificatul sau extrasul eliberat de
autorităţile străine au fost înscrise date care sunt în neconcordanţă cu cele
înscrise în registrele de stare civilă române şi R.N.E.P., transcrierea se va
face după îndreptarea erorilor de către autorităţile străine emitente, cu excepţia
următoarelor situaţii:
a) când certificatul/extrasul eliberat de autorităţile străine a fost
înregistrat conform legii locului la rubricile privind numele de familie
şi/sau prenume;
b) când legitimarea la autorităţile locale străine care au înregistrat
actul iniţial s-a făcut cu un document care nu corespundea statutului civil
sau modificărilor intervenite cu privire la nume;
c) când certificatul/extrasul eliberat de autorităţile străine conţine
un prenume simplificat sau prescurtat;
d) când în cuprinsul certificatului/extrasului eliberat de
autorităţile străine există o eroare materială care se referă la datele de
stare civilă ale titularului sau ale părinţilor acestuia ori a denumirii
localităţii.
Actul de stare civilă se întocmeşte cu
datele rezultate din registrele de stare civilă
·Transcrierea certificatelor de stare civilă emise de
autorităţile străine în registrele de stare civilă române, nu se poate
solicita prin împuternicire avocaţială.
TRANSCRIEREA CERTIFICATELOR DE NAŞTERE, PENTRU
CETĂŢENII CĂRORA LI S-A ACORDAT CETĂŢENIA ROMÂNĂ ÎN TEMEIUL ART. 10 ŞI 11 DIN
LEGEA CETĂŢENIEI ROMÂNE NR. 21/1991, REPUBLICATĂ
Transcrierea certificatelor/extraselor de stare
civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetăţenii
care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română în temeiul art.
10 şi 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi care nu au avut niciodată domiciliul în România se face în
termen de 60 de zile de la depunerea cererii .
Competenţa
de soluţionare a dosarelor de transcriere a certificatelor de naştere:
Pentru
cetăţenii care nu au avut niciodată domiciliul în România:
1. Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a
Persoanelor din cadrul Primăriilor de sectoare ale Mun. Bucureşti;
2. Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a
Persoanelor din cadrul Municipiilor reşedinţă de judeţ din România;
Pentru
cetăţenii care au avut domiciliul în România:
1. Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a
Persoanelor/ Primăria unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia au avut
ultimul loc de domiciliu în ţară;
2. Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a
Persoanelor/ Primăria unităţii administrativ-teritoriale pe raza căruia/căreia se
află adresa imobilului înscris în documentul eliberat de structura de imigrări.
Persoane îndreptăţite să solicite transcrierea
certificatelor de naştere
Transcrierea se solicită în termen de 6 luni de la data
depunerii jurământului de credinţă faţă de România, de către:
1.
Oricare dintre părinţi/reprezentant legal, pentru minorul sub 14 ani;
2.
Minorul care a împlinit vârsta de 14 ani sau oricare dintre
părinţi/reprezentantul legal;
3.
Persoanele majore, în nume propriu sau prin reprezentant legal;
Documentele
prezentate de cetăţeni la transcrierea certificatelor de naştereeliberate de autorităţile străine în registrele de
stare civilă române sunt:
1. Certificat de naştere, extras de
pe actul de naştere, în original,ori extras
multilingv de naştere eliberat în baza Convenţiei de la Viena din 8
septembrie 1976;
2. Traducerea certificatului sau extrasului în
limba română, autentificatăîn
ţară de un notar public, iar în străinătate de către o ambasadă sau de
către oficiul consular român din statul de reşedinţă
3. Certificatul
de dobândire a cetăţeniei române , în original;
4.
Documentul eliberat de structura de imigrări, după caz;
5. Documentul
privind dovada identităţii solicitantului
în original;
6. Certificatele de stare civilă/extrasele
multilingve ale părinţilor;
7.
Declaraţia din patea titularului actului ori a reprezentantului legal că nu mai
există alt act transcris, sau reconstituit .
8.
Declaraţie cu privire la naţionalitatea copilului şi a părinţilor, din care să
reiasă voinţa acestora cu privire la completarea rubricii din actul de naştere
;
9.Taxe
stabilite la nivelul Serviciilor Publice Comunitare Locale de Evidență a
Persoanelor/Primăriilor prin Hotărâri ale Coniliilor Locale, după caz.
10.
Taxă DEP Bihor procesare dosar
NOTĂ:
·Documentele emise de autorităţile
străine, prezentate pentru transcriere în registrele de stare civilă române,
precum şi traducerile care sunt făcute în străinătate, trebuie să îndeplinească
următoarele condiţii:
g)Documentele eliberate de instituţii
ale statelor semnatare ale Convenţiei de la Haga din 5 octombrie 1961 se
apostilează;
h)Documentele eliberate de statele cu
care România a încheiat tratate/convenţii/acorduri de asistenţă judiciară sunt
scutite de supralegalizare, apostilare sau orice altă formalitate;
i)Documentele care nu se regăsesc în
una dintre situaţiile prevăzute la lit. a) sau b) se supralegalizează.
·În
situaţia în care se stabileşte că în certificatul sau extrasul eliberat de
autorităţile străine au fost înscrise date care sunt în neconcordanţă cu cele înscrise
în registrele de stare civilă române şi R.N.E.P., transcrierea se va face după
îndreptarea erorilor de către autorităţile străine emitente, cu excepţia
următoarelor situaţii:
a) când certificatul/extrasul eliberat de autorităţile străine a fost
înregistrat conform legii locului la rubricile privind numele de familie şi/sau
prenume;
b) când legitimarea la autorităţile locale străine care au înregistrat
actul iniţial s-a făcut cu un document care nu corespundea statutului civil sau
modificărilor intervenite cu privire la nume;
c) când certificatul/extrasul eliberat de autorităţile străine conţine
un prenume simplificat sau prescurtat;
d) când în cuprinsul certificatului/extrasului eliberat de autorităţile
străine există o eroare materială care se referă la datele de stare civilă ale
titularului sau ale părinţilor acestuia ori a denumirii localităţii.
Actul de stare civilă se întocmeşte cu
datele rezultate din registrele de stare civilă
·Transcrierea certificatelor de stare civilă emise de
autorităţile străine în registrele de stare civilă române, nu se poate solicita
prin împuternicire avocaţială.