Transcrierea certificatelor de stare civilă din străinătate
TRANSCRIEREA
CERTIFICATELOR DE STARE CIVILĂ PROCURATE DIN STRĂINĂTATE DE CĂTRE CETĂŢENII
ROMÂNI
Art. 44 alin
(3) şi alin (4) din Legea 119/1996 cu privire la actele şi faptele de stare civilă ,republicată cu
completările şi modificările ulterioare : “(3) Actele de stare civilă
ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, au putere
doveditoare în ţară numai dacă sunt înscrise sau transcrise în registrele de
stare civilă române. Transcrierea certificatelor şi a extraselor de stare
civilă se efectuează cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale
de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul prealabil al serviciului
public comunitar judeţean de evidenţă a persoanei. Cetăţeanul român este
obligat ca, în termen de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de la primirea
din străinătate a certificatului sau a extrasului de stare civilă, să ceară
transcrierea acestor acte la serviciul public comunitar local de evidenţă a
persoanelor sau la primăria unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază
domiciliază .“
Competenţa de a
depune şi soluţiona cererile de transcriere a certificatelor de stare civilă
procurate de către cetăţenii români din străinătate
(art 73, din HG 64/2011 Metodologia de aplicare unitară a
dispoziţiilor în materie de stare civilă)
“ Cererea de
transcriere, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 33, se adresează
primarului unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia îşi are domiciliul
titularul certificatului/extrasului şi se face în nume propriu, prin
împuternicit cu procură specială, autentificată conform prevederilor art. 72
alin. (6).”